Home

4. Ontwikkelingen

In juni 2022 is de dienstverleningsvisie 2022-2026 Tjinstferliening, ús nammekaartsje vastgesteld door de raad. We werken aan de doorontwikkeling van onze dienstverlening. Waaronder stimuleren digitale vaardigheden van inwoners in overleg met de bibliotheek door het opzetten van diverse trainingen hiervoor. Het doen van onderzoek onder inwoners op het gebied van dienstverlening door middel van de Burgerpeiling. Het verder door ontwikkelen van 'werken op afspraak' voor de publieksbalie. Het digitale klantportaal Mijn DeFryskeMarren door ontwikkelen en implementeren. Dit is de track & trace-functie voor inwonersaanvragen en geeft verder inzicht in MijnTaken, MijnContactmomenten, MijnBerichten en MijnProfiel voor de inwoners. We zijn bovendien online via verschillende kanalen goed zichtbaar en toegankelijk voor onze inwoners. Dit ook met het oog op de implementatie van de Wet Modern Elektronische Bestuurlijk Verkeer. Ook moet de Newsroom, een combinatie tussen communicatie en KCC worden ontwikkeld en geïmplementeerd. Het bezorgen van reisdocumenten moet nog aan worden gewerkt. En ook het door ontwikkelen van het zaak- en procesgericht (procesmanagement) werken, hier heeft de inwoner baat bij. En daarnaast dienen er nog beleid (uitdaagrecht) en hulpmiddelen voor inwoners te komen voor de inwoners-, jeugd- en overheidsparticipatie. Wanneer het onmogelijk is voor inwoners om van de digitale mogelijkheden gebruik te maken, treffen wij natuurlijk een voorziening.

Deze pagina is gebouwd op 08/13/2024 12:45:25 met de export van 08/12/2024 16:13:08